Sałatka z burakiem, grillowanym bakłażanem i ciecierzycą (bezglutenowa, wegańska)

glod wieczorem
Głód wieczorem – jak sobie z nim poradzić? Porady dietetyka
11 czerwca 2019
Domowe lody mango z pistacjami – przepis z ebooka “Zdrowe słodkości”
26 czerwca 2019

Sałatka z burakiem, grillowanym bakłażanem i ciecierzycą (bezglutenowa, wegańska)

Salatka z burakiem i baklazanem

Sałatki nie muszą być nudne i nie muszą być czasochłonne. Szczególnie jeśli niektóre składniki przygotowujemy w większej ilości lub do innych dań. Co powiesz na sałatkę z burakiem i bakłażanem? Ta sałatka to efekt grillowania sporej ilości bakłażana, który miał za zadanie być dodatkiem do obiadu, warzywem na kanapce oraz dodatkiem do upieczonej w przyprawach ciecierzycy. Ty możesz oczywiście użyć tutaj grillowanej cukinii, a ciecierzycę zastąpić tą z puszki. Kombinuj, a ten przepis potraktuj jako inspirację!

 

 

SAŁATKA Z BURAKIEM, GRILLOWANYM BAKŁAŻANEM I CIECIERZYCĄ PIECZONĄ

 

 

Składniki:

  • miks dowolnych warzyw liściastych
  • 1/2 surowego pokrojonego cieniutko buraka lub buraka ugotowanego/upieczonego
  • 5-6 łyżek ciecierzycy z zalewy lub ciecierzycy z zalewy dodatkowo upieczonej w piekarniku w przyprawach (użyj tego, co masz 🙂 )
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 1/2 średniego bakłażana
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju z awokado/zarodków pszennych
  • przyprawy: suszone pomidory, czosnek granulowany, zioła prowansalskie, pieprz, sól

 

 

Przygotowanie

  1. Bakłażana pokrój w plastry i namocz na około 15 minut w wodzie z dodatkiem odrobiny soli. Odsącz następnie bakłażana i obtocz w przyprawach. Grilluj na patelni grillowej z dodatkiem 1 łyżki oliwy. Tak grillowany bakłażan sprawdzi się nie tylko w sałatce, jak wspomniałam wyżej czy dodatku do obiadu, ale też świetnie smakuje na kanapce np. z hummusem.
  2. Pozostałe warzywa wyłóż na talerz, dodaj bakłażana i polej oliwą z oliwek lub olejem z awokado czy zarodków pszennych. Można tutaj też użyć dressingu miodowo-musztardowego czy klasycznego winegretu. W sezonie letnim świetnie sprawdzą się dodatkowo dodane w niewielkiej ilości maliny czy borówki.

 

Salatka z burakiem i baklazanem

 

 

 

 

Oceń ten artykuł
Kamila Urbaniak
Kamila Urbaniak
Mgr dietetyki. Ukończyłam studia dietetyczne na Uniwersytecie Medycznym w Warszawie, a także w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Uczyłam się również w Akdeniz Univeristy in Antalya. Obecnie uczę się w najstarszej szkole coachingu w Europie czyli Manhattan Noble Coaching w Anglii. Mieszkam w Anglii. Prywatnie uwielbiam czytać, uczyć się, doskonalić, poznawać siebie, słuchać audiobooków i podcastów. I wiele więcej. :)
Przeczytaj poprzedni wpis:
glod wieczorem
Głód wieczorem – jak sobie z nim poradzić? Porady dietetyka

  Głód wieczorem albo po powrocie z pracy? To bardzo częsty problem. Niejednokrotnie słyszę takie sformułowania: „Nie mogę się najeść wieczorem”, „Jestem non stop głodna”, „Nie […]

Zamknij