Zdrowe triki dietetyczne, które zastosujesz od razu

dressing do sałatki przepis
5 pomysłów na łatwy i szybki dressing do sałatki
17 kwietnia 2016
jak kupować świeży imbir
Jak kupować świeży imbir?
1 maja 2016

Zdrowe triki dietetyczne, które zastosujesz od razu

zdrowe triki dietetyczne

Lubie proste porady żywieniowe, takie zdrowe triki. Ułatwiają funkcjonowanie, często stanowią ciekawostkę i można je zwykle bardzo szybko wdrożyć w życie. Zdrowe triki to nie to samo co zmiana nawyków żywiniowych, bo tu pracy jest znacznie więcej. Zmiana nawyków żywieniowych to też długi proces, bardziej złożony. Zdrowe triki to porady, które możesz wprowadzić od razu, jednocześnie wchodząc na drogę zdrowszego życia i diety bez bólu.  Dzisiaj kolejna porcja trików zatem. Przeczytaj również 7 porad żywieniowych, które zastosujesz  w kuchni i na diecie

 

1. OLIWA Z OLIWEK KONTRA OLEJ RZEPAKOWY

 

Prawdziwa, dobrej jakości oliwa nie należy do najtańszych. Jeśli dbasz o swój budżet zamień droższą oliwę z oliwek na nasz rodzimy olej rzepakowy. Charakteryzuje się on korzystnym udziałem poszczególnych kwasów tłuszczowych oraz tym, że jest tańszy i pozbawiony charakterystycznego niekoniecznie przez wszystkich lubianego smaku i zapachu jaki ma oliwa.

 

2. MĄDRZE PRZECHOWUJ PRODUKTY MLECZNE I JAJA

 

Przechowuj jaja (przeczytaj również: Jak wybrać najlepsze jaja?) oraz produkty mleczne w ich opakowaniach wewnątrz lodówki, a nie na jej drzwiach. Na drzwiach jest najcieplej i powinny na nich znajdować się produkty, które mają dłuższy termin przydatności do spożycia zwłaszcza po otworzeniu np. musztarda. Na drzwiach lodówki można przechowywać również produkty, które zużywasz w ciągu dosłownie 3 dni.

zdrowe triki dietetyczne

3. POMIDORY NIE LUBIĄ SIĘ Z LODÓWKĄ

 

Nigdy nie przechowuj pomidorów w lodówce. Tracą swoją soczystość oraz smak. Zmienia się również ich struktura. Najlepiej przechowywać je w temperaturze pokojowej do maksymalnie 20 stopni C w zaciemnionym miejscu. W lodówce nie przechowuje się również czosnku, cebuli, świeżyć ziół, ziemniaków, cytrusów, jabłek, winogron. Do lodówki warto natomiast włożyć owoce jagodowe, ogórki czy paprykę.

 

4. MIGDAŁY? TAK, ALE TYLKO ZE SKÓRKĄ

 

Zdrowe triki bez migdałów? Nie istnieją! Lubisz migdały? Wybieraj te ze skórą. Migdaly pozbawione swojej brązowej skórki zawierają znacznie mniej błonnika przez co znacznie mniej sycą. Nie kupuj zatem obranych migdałów lub płatków migdałowych (chyba, że do konkretnego dania czy wypeiku).
Migdały są idealne na przekąskę oraz dodatek do sałatek i potraw. Zawierają mnóstwo antyoksydatnów, wspierają układ opornościowy, są zasobne w witamine E nazywaną witaminą młodości, dbają o Twój mózg i jego prawidłowe funkcjonowanie, mają sporo magnezu, manganu, cynku oraz witamin z grupy B. Samo dobro!

 

5. KAPSAICYNA Z PAPRYCZKI CHILLI NA ODCHUDZANIE?

 

Jedzenie dań z kapsaicyną – związkiem, który można odnaleźć w papryczce chilli sprawia, że zmniejsza się poziom greliny – hormonu, który odpowiedzialny jest za uczucie głodu, a także zwiększa się poziom GLP-1  czyli związku, który ma działania hamujące apetyt. Stąd suplementy na odchudzanie oraz wiele popularnych diet zaleca dodawanie papryki chilli do spożywanych posiłków. Niektóre badania wskazują, że kapaicyna sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, zmniejszaniu porcji spożywanych posiłków nawet do 20%, przez co może wspierać odchudzanie.

 

zdrowe triki dietetyczne

 

6. KUPUJESZ KSYLITOL? WYBIERZ TEN FIŃSKI

 

Ten zdrowy trik od razu możesz prowadzić w życie. Jeśli chcesz zaoszczędzić na ksylitolu nie próbuj. Chiński ksylitol produkowany jest na duża skalę z kukurydzy, najprawdopodobniej modyfikowanej genetycznie, bo takie uprawy przeważają w Chinach. Ksylitol fiński produkuje się z brzozy, która nie jest modyfikowana genetycznie, a technologia produkcji jest sporo droższa. To wpływa na cenę produktu kończowego. Fiński ksylitol jest droższy, ale też zdrowszy. Przeczytaj dlaczego ksylitol jest dobrą alternatywą dla tradycyjnego cukru, kto i kiedy może go stosować. 

 

 

Jakie triki żywieniowe Ty stosujesz w kuchni i w swojej diecie? Co ułatwia Ci lub utrudnia zdrowe żywienie? Podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzu 😉

 

 

Oceń ten artykuł
Kamila Urbaniak
Kamila Urbaniak
Dietetyk. Walczę z nadmiarem kilogramów i zespołem policystycznych jajników. Wierzę w edukację i to, że jest ona kluczem do polepszania naszego istnienia na wszystkich płaszczyznach. Jestem głęboko przekonana o ogromnej roli jaką odgrywają w życiu nawyki. Pracuję w oparciu o nie. Na blogu dzielę się wiedzą, opiniami i tym co bliskie czyli tematami związanymi z doskonaleniem, rozwojem, relacjami nie tylko międzyludzkimi. Tworzę treści, które są unikatowe w Internecie, wyrażają bowiem stan mojej wiedzy, doświadczenia i szczyptę osobowości. Prywatnie lubię luz w relacjach, uśmiech i gotowanie dla bliskich. :)
  • Paulina

    Ciekawy wpis! Dopiero co odkryłam Twojego bloga 🙂 czy mogłabyś polecić konkretną oliwe z oliwek?
    Z góry bardzo dziękuję!

Przeczytaj poprzedni wpis:
dressing do sałatki przepis
5 pomysłów na łatwy i szybki dressing do sałatki

Dressing do sałatki. Odwieczny problem. Mimo, że sałatki to szybki i prosty sposób na zdrowy posiłek dressingi to często problem właśnie dlatego, że brakuje na nie […]

Zamknij