Lekki Sylwester – kilka rad i pomysłów na przekąski sylwestrowe

10 rzeczy, których rodzice nie uczą dzieci o jedzeniu podczas Świąt i przyjęć
23 grudnia 2014
Postanowienia (cele) noworoczne. Kompleksowy poradnik jak wyznaczać je skutecznie
31 grudnia 2014

Lekki Sylwester – kilka rad i pomysłów na przekąski sylwestrowe

Zacznę jak zazwyczaj 😉 Jeśli nasza dieta ma wiele niedociągnięć na co dzień to odchudzone dania sylwestrowe niestety nam nie pomogą w osiągnięciu szczupłej sylwetki i lepszego samopoczucia. Jeśli natomiast na co dzień staramy się racjonalnie odżywiać to jednodniowe żywieniowe sylwestrowe szaleństwo nie zrujnuje nam sylwetki, co najwyżej samopoczucie… Nie mniej jednak mam dla Was garść pomysłów na sylwestrowe przekąski, abyśmy w dobrym nastroju i bez rozstroju żołądka wkroczyli w Nowy Rok 2015 🙂

Kanapki

Hit imprez urodzinowych dla dzieciaków i imprez studenckich 😉 Ale i w późniejszym wieku świetnie się sprawdzają. Ja preferuję metodę trzech oddzielnych talerzy. W pierwszym mamy różne rodzaje pieczywa, w drugim warzywa, a w trzecim inne dodatki. Ważne, aby nasze kanapkowe elementy służyły naszemu zdrowiu. Wybierzcie zatem chleb razowy, żytni czy typu Graham. Z warzyw sprawdzi się oczywiście wszystko. Jeśli chodzi o dodatki to wybierajcie chude wędliny, łososia wędzonego, jaja, sery, pasty warzywne.

Koreczki

Tak jak w przypadku kanapek mamy tu szeroki wachlarz możliwości. Co kto lubi. Oby tylko z warzywami i zdrowymi produktami. Moim faworytem są koreczki włoskie z serem mozzarella, pomidorkami cherry, czarnymi oliwkami i świeżą bazylią. Świetnie smakują i pięknie wyglądają. Uwielbiam też te owocowe.

Pasty i dipy

Pasty i dipy możemy podać ze świeżymi warzywami np. marchewką, selerem naciowym, papryką, zielonym ogórkiem, rzodkiewkami, pomidorkami cherry, surowym kalafiorem, pieczonym burakiem.

Dipy:

  1. Dip czosnkowy, czyli jogurt naturalny + rozdrobniony czosnek + sól i pieprz.
  2. Dip kaparowy, czyli jogurt naturalny + posiekane kapary + sól i pieprz.
  3. Dip koperkowy, czyli jogurt naturalny + posiekany koperek + sól i pieprz.
  4. Sos tzatziki, czyli jogurt grecki / jogurt naturalny + świeży ogórek starty na tarce na grubych oczkach + czosnek + sól i pieprz.
  5. Guacamole, czyli awokado + czosnek + cebula + sok z limonki + sól i pieprz (blendujemy wszystkie składniki).
  6. Hummus, czyli cieciorka + pasta tahini + czosnek + sok z cytryny + sól i pieprz (blendujemy wszystkie składniki).
  7. Dip oliwkowy, czyli zielone oliwki + jogurt naturalny + oliwa z oliwek + świeża bazylia + pieprz (blendujemy wszystkie składniki).

Do przygotowania dipów najlepiej sprawdzi się bardzo gęsty jogurt naturalny. Ja zwykle używam jogurtu z Bakomy. Dipy i pasty najlepiej smakują, gdy trochę postoją w lodówce i schłodzą się, a „smaki się przegryzą”.

Sałatki

Zrezygnujmy z tych majonezowych i postawmy na lżejsze sałatki, gdzie bazą jest sałata, szpinak czy rukola. Majonez zastąpmy jogurtem naturalnym albo oliwą z oliwek. Dla przykładu odsyłam do przepisu na sałatkę ze szpinakiem, pomidorami i serem feta.

sałatka ze szpinakiem

Coś na słodko

Zamiast ciastek, cukierków i chipsów polecam orzechy, suszone owoce i gorzką czekoladę, a jeśli wypieki to w zdrowszej wersji np. muffiny czy szarlotka.

Woda!

I tak sylwestrowy wieczór będzie obfity w kalorie, dlatego ograniczmy te z płynów. Woda z cytryną może spokojnie zastąpić gazowane napije. Jeśli soki owocowe to najlepiej rozcieńczane wodą.

Oceń ten artykuł
Daria Nikołajuk
Daria Nikołajuk
Dopiero zaczyna się nasza przygoda z Kreatornią Zmian, a już zakochałam się w tym miejscu. Z całego serca wierzę, że wytrwam w swoich postanowieniach i będę stawała się coraz lepszym człowiekiem. Dla siebie i dla innych.
  • Ja już zastąpiłam słodkie napoje gazowane wodą z cytryną 🙂

  • Nikita

    Daria, Twoje wskazówki mogą być przydatne nie tylko na sylwestra, ale również na inne spotkania towarzyskie, na które przygotowujemy przekąski 🙂

Przeczytaj poprzedni wpis:
10 rzeczy, których rodzice nie uczą dzieci o jedzeniu podczas Świąt i przyjęć

Święta i wszelkiego rodzaju przyjęcia to doskonała okazja do tego by uczyć świadomości żywieniowej dzieci. Niestety w zabieganiu, zdenerwowaniu i chęci odpoczynku po całym zamieszaniu, rodzice […]

Zamknij