Finezyjna owsianka z makiem

Owsianka to szybki sposób na śniadanie. Zwykle jednak jadana z jabłkiem i cynamonem może się znudzić. Wersja z makiem i nasionami chia to nie tylko coś nowego na Twoim talerzu, ale przede wszystkim pożywnego i pełnego wartości odżywczej. Nasiona chia i mak są bogatymi źródłami kwasów omega-3, białka, żelaza, magnezu, wapnia, manganu, potasu, witamin z grupy B oraz błonnika. Taka owsianka to prawdziwie odżywcza bomba, która daje zastrzyk energii, dba o zdrowie, wzmacnia układ odpornościowy i nerwowy,sprzyja redukcji stresu i zapobiega szybkiemu odczuwaniu głodu. Idealna i prosta!

Składniki:

  • 150 ml mleka roślinnego (jeśli ktoś preferuje rzadszą owsiankę można użyć więcej mleka)
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki płaskie maku
  • 1 łyżka nasion chia
  • 1 łyżka miodu

Przygotowanie: Ugotuj płatki owsiane na mleku z dodatkiem maku, nasion chia i miodu. Gotowe! 🙂 Do dekorrcji użyłam orzechów, suszonych kwiatów i liofilizownych truskawek.

 

Oceń ten artykuł
Kamila Urbaniak
Kamila Urbaniak
Dietetyk. Walczę z nadmiarem kilogramów i zespołem policystycznych jajników. Wierzę w edukację i to, że jest ona kluczem do polepszania naszego istnienia na wszystkich płaszczyznach. Jestem głęboko przekonana o ogromnej roli jaką odgrywają w życiu nawyki. Pracuję w oparciu o nie. Na blogu dzielę się wiedzą, opiniami i tym co bliskie czyli tematami związanymi z doskonaleniem, rozwojem, relacjami nie tylko międzyludzkimi. Tworzę treści, które są unikatowe w Internecie, wyrażają bowiem stan mojej wiedzy, doświadczenia i szczyptę osobowości. Prywatnie lubię luz w relacjach, uśmiech i gotowanie dla bliskich. :)
Przeczytaj poprzedni wpis:
otyłość u dzieci
Przyczyny nadwagi i otyłości u dzieci czyli dlaczego nie chcesz, żeby Twoje dziecko było otyłe

Nadwaga i otyłość to nie jest już epidemia. To pandemia. Ogólnoświatowy problem nawet tych krajów, które jeszcze niedawno nie stykały się z nadmierną masą ciała u […]

Zamknij