Wytrenuj silną wolę! 10 prostych ćwiczeń

BAT, czyli brunatna tkanka tłuszczowa, cz.1
18 września 2014
Zmiana nawyku: strategia trzech małych kroków
22 września 2014

Wytrenuj silną wolę! 10 prostych ćwiczeń

Dzisiaj bez zbędnych wstępów. Ćwiczenia by wzmacniać mięsień silnej woli. Ćwiczcie codziennie, a szybko zauważycie pozytywne rezultaty. 🙂

1. Zrezygnuj ze słodzenia kawy/herbaty. Jeśli pijesz np. 4 herbaty dziennie i każdą słodzisz, próbuj nie słodzić chociaż jednej. Stopniowo zwiększaj ilość nieposłodzonych kaw/herbat z tygodnia na tydzień.

2. Zmywaj naczynia od razu po zjedzeniu/ugotowaniu posiłku. Wyobraź sobie, że w Twoim domu zlew jest zawsze pusty. Nie ma na dnie nawet jednej łyżeczki. Taki obraz ma pozostać utrwalony w Twojej głowie, a potem działaj by miał odzwierciedlenie w rzeczywistości. Nie odpuszczaj. Nie rób żadnych wymówek. To strategia wszystko albo nic. Dostajesz zero punktów gdy cokolwiek do zmycia jest w zlewie.

3. Wracasz do domu i pierwszą rzeczą jaką robisz jest włączenie telewizora lub komputera? STOP! Nie rób tego co najmniej przez godzinę od powrotu. Ćwicz to codziennie.

4. Ustaw budzik 5 minut wcześniej niż zwykle i wstawaj mimo tego, że nie musisz. Ustal w jakim czasie zaczniesz wstawać jeszcze wcześniej. Nawet nie zauważysz z jaką łatwością zaczniesz wstawać wcześniej.

5. Ruchome schody? Oooo nie 🙂 Ty wybieraj schody tradycyjne. Nieważne czy niesiesz ciężkie siatki. Nie ma taryfy ulgowej. W końcu chcesz trenować silną wolę prawda?

6. Nie siedź w autobusie/tramwaju/metrze. Po prostu zdecyduj stać. Nawet jeśli są wolne miejsca nie siadaj. Z autopsji wiem, że naprawdę trzeba ze sobą powalczyć by nie usiąść zwłaszcza jak jest późno i zmęczenie wchodzi w grę. Nie zrażajcie się jednak. To ćwiczenie naprawdę jest skuteczne.

7. Plotki, ploteczki. Powiedz im NIE. Lubisz czytać o tym jak żyją inni i wciąż absorbują Cię portale typu pudelek? Rzuć to! Zablokuj stronę w przeglądarce na miesiąc. Sprawdź ile życia dla siebie odzyskałeś. Nigdy nie wracaj do tego okropnego nawyku.

8. Zdecyduj, że każdego dnia wygospodarujesz czas na 20-minutową sesję czytania książki. Najlepiej w konkretnej części dnia. Trzymaj się planu. Nie tylko będziesz trenować silną wolę, ale też zrelaksujesz się i zadbasz o rozwój.

9. Nitkuj zęby! Tak! Myślisz, że to niemądry pomysł? Spróbuj zacząć od jednej zęba, jednej szczeliny i stopniowo próbuj robić to ze wszystkimi. Mówiąc szczerze, dla mnie to jest najtrudniejszy sposób trenowania silnej woli. Zwykle mi się naprawdę nie chce 🙂

10. Chodź na spacery. Niezależnie od pogody. Deszcz, burza, złe samopoczucie? Nieważne. Załóż kalosze, weź parasol i wyjdź na 20 minut. Bez telefonu. Żyj i oddychaj.  Dotleń się i ćwicz silną wolę zupełnie przy okazji.

Dlaczego ćwiczenie silnej woli jest tak ważne? Dowiesz się z tych wpisów:

1. Brak mi silnej woli. O tym czemu siła woli nie działa? cz.1

2. Brak mi silnej woli. O tym czemu siła woli nie działa? cz.2

3. Trening silnej woli

4. Trening silnej woli cz.2

Oceń ten artykuł
Kamila Urbaniak
Kamila Urbaniak
Dietetyk. Walczę z nadmiarem kilogramów i zespołem policystycznych jajników. Wierzę w edukację i to, że jest ona kluczem do polepszania naszego istnienia na wszystkich płaszczyznach. Jestem głęboko przekonana o ogromnej roli jaką odgrywają w życiu nawyki. Pracuję w oparciu o nie. Na blogu dzielę się wiedzą, opiniami i tym co bliskie czyli tematami związanymi z doskonaleniem, rozwojem, relacjami nie tylko międzyludzkimi. Tworzę treści, które są unikatowe w Internecie, wyrażają bowiem stan mojej wiedzy, doświadczenia i szczyptę osobowości. Prywatnie lubię luz w relacjach, uśmiech i gotowanie dla bliskich. :)
  • Ciekawą metodą na zwiększenie silnej woli jest ograniczenie wyborów jakie musimy podejmować w codziennym życiu. Jeżeli wykształcimy codzienne rytuały to mamy większe szanse na to że będziemy mieli wystarczająco silnej woli by np. poćwiczyć.

  • czyli krótko mówiąc – metoda małych kroczków 🙂

    • Kamila Urbaniak

      Zdecydowanie dobrze się sprawdza. Taki trochę kaizen w budowaniu silnej woli 🙂

Przeczytaj poprzedni wpis:
BAT, czyli brunatna tkanka tłuszczowa, cz.1

Dlaczego, zdawałoby się bardzo podobne do siebie osoby (te same: wiek, płeć, masa ciała, wzrost), mogą się różnić tempem podstawowej przemiany materii nawet o 20%? W […]

Zamknij